Sunday, September 15, 2013

Bila Hati Kecil Ku Berbicara

Posted by Unknown at 4:12 PM

" Ya Allah,
jika dia ditakdirkan untukku, dekatkanlah hati kami berdua.
Tapi jika dia bukan ditakdirkan untukku, jauhkanlah hati kami berdua.
Amiinnn "

Aku tahu sekuat mana pun aku menolak,
kalau dia jodoh ku, dia akan tetap jodoh ku.
Dan aku juga tahu sekuat mana pun aku menginginkan dia,
kalau dia bukan jodoh ku, dia akan tetap bukan jodoh ku.

Aku redha dan pasrah dengan ketentuanNya.
Satu ja aku pinta, jika sekarang ni hati dia bukanlah untukku,
maka berilah aku petunjuk dan bukakanlah hatinya agar berterus-terang kepadaku.
Jika semua ini terbaik untuk aku dan dia,
 aku terima seadanya walaupun jujur aku sakit sangat.
Dan jika hubungan ini sudah tidak dapat diselamatkan lagi,
ini bukanlah salah sesiapa pun tapi memang sudah takdirNya.

Kita hanya mampu untuk merancang,
tapi yang menentukannya hanyalah hak Allah.
Walaupun begitu, aku yakin dengan satu perkara iaitu,
kalau kau memang ditakdirkan untuk aku,
insyaAllah kau pasti akan kembali kepada ku.
PASTI ^^

0 comments:

Post a Comment

 

Kisah Kami Berdua Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea